fredag 6 november 2009

EN GÅNG FÖR ALLA

Jag har ett nytt motto som lyder:

EN GÅNG RÄCKER!

Det är världens bästa mening och passar in på allt. Dessutom underlättas livet. Jag lämpar denna nya visdom i alla situationer.

Jag målar hädanefter listerna bara ett varv. Jag (försöker) ta bara en bulle till kaffet. jag bestämmer mig en gång för alla, velar inte fram och tillbaka och har beslutsångest. Det räcker med att bli förolämpad en gång, sen säger man ifrån - på skarpen. Ett vinglas räcker (annars får man migrän). Det räcker att ha storstädning en gång i året (fast det där med fönstertvätt är lite svårt att hinna med).
Ja, listan kan göras oändlig.

Säg efter mig:

EN GÅNG RÄCKER!

5 kommentarer:

  1. En gång jumppa i veckan räcker! =)

    SvaraRadera
  2. Hihi, det glömde jag tillägga ;) Jag är inbokad nästa tisdag. Hur är det med dig?

    SvaraRadera
  3. Nej du vännen...EN GÅNG RÄCKER inte till för kaffeträff med dig. Tycker det börjar bli dags snart igen.
    Maggi

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Maggi! Kolla kalendern och hör av dig! Kram

    SvaraRadera
  5. Inbokad - javisst! =)

    SvaraRadera