tisdag 21 april 2009

FASEN!



Fasen, snart går jag ut med hårtorken och blåser bort snön, både hemma och kring Gård Ingeborg. Den isiga snön verkar helt omöjlig att få bort. Krampaktigt placerar jag ut tåliga små blomster i krukor lite här och var, bara för att få en smak av att våren faktiskt är här. När vinden blåser vinterkallt kring öronen och det snart är maj kan man ju fundera.

Jag vet att jag även i år, likt tidigare säsonger, kommer att överrumplas av värmen när den väl kommer. Jag går alltid med tjocka tröjor och vintermundering långt in i maj, till och med juni. Lite förvånat undrar jag varför jag svettas. Sommarkläderna ligger skrynkliga längst under i alla klähögar - alltför knöliga för att jag ska orka stryka dem. Så jag går en stund till i mina tjocka munderingar. Ända tills även jag blir tvungen att inse att det är sommar och de bleka benen måste få se ljuset.

Jag hälsar våren hjärtligt välkommen!

Har någon kollat väderrapporterna? Är den alls på kommande?

4 kommentarer:

  1. I dag behövs i alla fall inga långkalsonger. Känns LITE varmare. Det blåser i varje fall inte så kallt. Har bytt till sommardäck och tvättat bilen i dag. Sätter "stjärtvärmaren" på innan jag hämtar dig i kväll. Sen får Markus se till att vi håller värmen uppe. Vi ses vid 18.30-tiden. Värmande kramar.
    Maggi

    SvaraRadera
  2. När Blomkens katalog kommer så börjar det bli vår :-) K

    SvaraRadera
  3. Ja du Maggi, din bil sken som solen, på samma sätt som du. En slurk Madeiravin gjorde susen. Vi syns snart igen!

    SvaraRadera
  4. Jag ser sååååå fram emot vår öppningsvisit till blomsterlandet. Undrar vilken typ av bakverk som bjuds i år? Jag går naturligtvis först fram till tujbeståndet ;) sen blir det bergenians tur. Not! Men kanske en och annan stenpartiväxt slinker ner i väskan. Det brukar de ju alltid göra. Man ska inte avbryta traditioner.

    SvaraRadera