torsdag 25 juni 2009

INBÄDDAD INGEBORG



Foto: Johanna Forsman 2009

Vilken värmebölja! Jag smyger mig in i skuggan när solen steker som värst. Är det inte typiskt. Men jag är lyckligtvis inte den enda. Här och där hörs små klagomål av folk runt omkring mig över att det är svettigt och olidligt varmt.
- Hoho!
Det verkar vara svårt att hitta det där "lagom". Däremellan är vi sura på det kalla vädret och svär åt regnet. Snart kommer vi att säga:
- Kan det inte börja regna snart. Allt torkar ju bort.

Personligen blir jag smått apatisk när vackert väder uppenbarar sig. Orkar liksom inte ta tag i någonting. Gård Ingeborg ligger inbäddad i grönska och väntar på att någon ska vilja ta tag i hennes problemområden. Vi har gjort försök, men det slutar alltid med att vi sitter ute i bersån med saft, kaffe och grisar. Bara att konstatera, det blir inte mycket gjort när det är sommar. Och det är väl tur det. Det är ju nu vi ska njuta!

Ha det gott i solen!

2 kommentarer:

  1. Ta det lugnt nu, vännen! Vädret är perfekt för att bara slappa. Och för att cykla. Blev en runda via Esse till Purmo för mig i dag. Svettigt men skönt. Har cyklat 270 km nu på 5 dagar. Börjar kännas lite i baken trots cykelbyxorna med stoppning. Men i morgon har jag vilodag. Och snart "kommenderar" jag ut dig på cykelturer. Vi inleder med Öja tur-retur (ca 60 km), sen ser vi vart det bär. Ha det gott i värmen!
    Maggi

    SvaraRadera
  2. Ja, oj oj, jag på en cykelsadel till Öja. Misstänker att det kommer att finnas upplägg till ett kåseri efter den resan. Men lite svalare får det nog bli. Måste ligga i hårdträning före. Du är duktig du!

    Kram J

    SvaraRadera