torsdag 31 januari 2013

FÖRKYLNINGSTIDER

Samtalsämnet för dagen är denna eländiga långvariga förkylningen som pågår, Jag har också råkat ut för den. Den börjar som en vanlig förkylning som sen övergår till någonting annat, för min del blev det problem med bihålorna och efter en antibioticakur och tre veckor senare får jag virusblåsor i munnen. Min energikurva är verkligen inte på topp nu. Men i går kväll gnistrade det till ordentlig när äldsta dottern och jag träffades och började smida planer för sommaren i Gård Ingeborg.Vi är bra på att peppa upp varandra och iderna flödade.
I skolan lär jag mig nu att stoppa möbler, det är ett gammalt hantverk som hängt med enda sen 1700-talet, kanske ännu längre.
Vi har ett viktigt projekt framför oss  och det är att få stegarna på taket och hinna upp till skorsten före kajorna. Kajorna lär börja bygga sina bon redan i mars. Vi är nämligen osäkra på om vi har galler för skorstenöppningen i den ena skorstenen. Takläggarna är vidtalade och kan förhoppningsvis ordna detta.

I vinter har vi tillbringat mycket tid på loppisarna i Jakobstad. Vi har både köpt och sålt prylar, mest sålt  faktiskt. Det är roligt och intressant. Har också besökt Hagelstams auktionsbyrå i Helsingfors, och där fick jag lära mig hur auktionerna går till. Bland dyrgriparna säljs också saker till överkomliga priser.




Den fina kaffekoppen är Arabias Singapor, med bilden av den vill jag passa på och berätta att det finns en trevlig ARABIA BUTIK mitt i Forsby, för er som samlar på porslin.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar