måndag 24 september 2012

KAJOR I SKORSTENEN

Det blev några fina helger i Gård Ingeborg med familj och vänner på sensommaren. Speciellt sänder vi en varm tanke till Gson och hans fru som varit så hjälpsamma med bodtaket. Nu har vi bra tak på alla våra uthus och det känns riktigt bra.
Det som var mindre bra var att kajorna byggt bo i en av våra skorstenar, så sotaren fick komma och knacka lös ett par stenar ur muren. Jag som trodde att vi har galler i alla skorstenar, men icke sa Nicke.

Mitt rum på vinden , som jag länge tänkt tapetsera, där blev det andra planer. Efter att vi funderat en stund bestämde vi oss för att riva alla skivor från väggarna och ta fram och måla stockarna i stället. Det känns fräscht och helt rätt. Få se om det hinns med det ännu i höst.

Skolan har börjat för min del, så nu är det möbelrestaurering som gäller, Just nu renoverar jag ryska möbler från slutet av 1800-talet. Så har vår fjärde sommar gått i Gård Ingeborg , tänka sig,

Tips! i nästa Kuriren kommer ett reportage om Gård Ingeborg.


Trevlig fortsättning på hösten till er alla !

1 kommentar:

  1. Det ser väldigt vackert ut lite högreståndskaraktär.Skulle vara roligt att få sitta vid det bordet, duken är vacker också och välmanglad.
    Hälsningar från Ramnäs Barbro i höstkylan

    SvaraRadera