söndag 23 oktober 2011

HÖSTFUNDERINGAR

















Höstlovet är slut och nu börjar skolan igen. Har börjat restaurera en byrå till, ska bli spännande och se hur den blir. Den mörkbruna färgen har spruckit och den såg bedrövlig ut. Nu har jag tagit bort all färg med varmluftsblåsare . Jag vill måla byrån i en ljus färg för den ska passa i mitt rum på vinden. Där jag ska få ha mitt "lullull" som barnen säger. Jag hoppas att det inte blir kallt ännu för jag skulle gärna måla och tapetsera mitt rum ännu i höst. Nu är vattnet avstängt för i år och huset är städat och förberett för vinterdvala. Men planer finns på ytterligare "happenings" före jul. Planering pågår. Det känns så fint att vi kommit såhär lång med renoveringen och det ska bli roligt att få börja planera för trägård och uteplatser till våren. En dubbeldörr har vi också skaffat som skall monteras in på kortsidan av huset, så vi kommer direkt ut i bersån med morgonkaffet. Vi har faktiskt en berså redan, något övervuxen, men med lite ansning här och där kommer det att bli en oas.

2 kommentarer:

  1. Tänk vad skönt det låter med kaffe i syrenbersån det skulle jag gärna komma på, och även på den där mysiga julkvällen. Kram på Er och glad "lilla jul" önskar sommargrannen Barbro

    SvaraRadera
  2. Det skulle ha varit roligt att ha dig här under Cafe´kvällen, men det är inte så långt till kaffe i bersån heller om vi ser optimistiskt på det. Du kommer kanske hittåt till sommaren?
    Vi önskar dig en fin fortsättning på vinter. Kram

    SvaraRadera